Off White Blog
Toimetaja reisid: Alpi kõrgeima tipu, st Mont Blanci, lahendamine

Aprill 26, 2024

Mont Blanc, mis asub Prantsuse Alpides Itaalia ja Prantsusmaa piiril, on Alpide kõrgeim tipp. Umbes 1200 km pikkune kaheksa Alpi maa, La Dame Blanche või Valge Daam, nagu kohalikud elanikud teda kutsuvad, on tänu oma küngaste katvale lumevaibale 4800 meetrit ja muutuv, neist kõigist kõrgeim.

Umbes 30 000 inimest üritab igal aastal Mont Blanci tippkohtumise teha, muutes selle kõige populaarsemaks ronimiseks maailmas. Enamik harrastajaid ja amatööre kasutab Valges Daamis loodepoolsel küljel soositud Goûteri marsruuti, liikudes nimekaim Goûteri “onn” (see on pigem kosmoseajastu alaline elukoht pärast renoveerimist) poole. Kuid tema maine lumega kaetud tipust üles kõndides varjutab mõnevõrra tumedamat statistikat.

Mont Blanci tipu võime

Liiga enesekindlad giidid ja alahindavad turistid (nende hulgas ka mina) on peamised põhjused, miks Mont Blanci suremuskordaja Euroopas on üks kõrgemaid. Võrreldes kõrgemate tippudega, nagu Kilimanjaro mägi või Elbruse mägi, on Mont Blanc tehniliselt ja füüsiliselt raskem nii pingutuse (vahemaa, kõrguse tõus, kandevõime ja kõrgus merepinnast) kui ka oskuste (marsruudi leidmine, liustiku liikumine, prao päästmine, köiehaldus) osas. , jääkirves / kramplased, kaitse asetamine ja eemaldamine ning kõrguse kohanemisvõime).

Treenides Aiguille du Midi (3800 m) peal, päev enne meie ekspeditsiooni Mont Blanci (4800 m) ülespoole, pingeliste hingetõmmete vahel, kui kopsud üritasid kiiresti hõrenevast atmosfäärist hapnikku ammutada, pani mulle tundma, et uurimise ja see esmatähtis julgus, mis oli vajalik sellise seikluse proovimiseks, oli analoogne Jérôme Lambertiga sarnaste meeste kogetuga. Ehkki lahtiselt, võib ette kujutada Montblanci tolleaegse tegevjuhi monumentaalset ülesannet võtta bränd, seni sünonüümiks peenete kirjutusvahenditega, kiiresti väikeste nahktoodete areenil enda jaoks kudosid kogudes, et siis hakata turule reeturlikku teekonda isehakanud kellade päritolu tõendusmaterjal, tõlgitud: kellade geeks. Lamberti ülesanne: võtke endale luksusbränd ja lisage oma oskuste portfellile Minerva nimelise veteranitootmise abiga antud ilusa kellassepa oskused. Nii, et asetsesime ühe kramplikult pakitud saapa teise ette ja mida juhtis Singapuri veterani mägironija Khoo Swee Chiow, asusime teekonda taeva poole.

Mäest üles- või allamäge ronimine on pehmes lumes ronimine erinevalt teistest kogemus; igat jalakäiku arvestatakse, mõõdetakse ja istutatakse seejärel korralikult. Võib arvata, et varajasel ettevõtmisel Mont Blanci ülespoole tõusule ja horoloogiale on sarnane protsess. Iga liigutus ja komplikatsioon on täiuslikult kalibreeritud ja edastatud nii, et see muudab tõusu kõrghorisondi haruldasesse piirkonda. Varase ekspeditsiooni alguses põhjustasid valesti teostatud jalad lume hajutamise ja stabiilse pinna asemel leidsime end parimal juhul maasse vajumas; halvemal juhul libisedes nõlva alla. Mis võib halvimal juhul imestada? Nõrgalt moodustunud lumekihid võivad tegelikult kaduda, kui üks avastab, et tegelikult läbivad need lõhe, varitsesid meest ja teised lõid teda tema tõenäoliste surmade külge.

Ebasobiv samm või valesti teostatud samm, kui Montblanc imetles auväärse Minerva Villereti ja Le Locle'i tootmishoonete duoks, oleks võinud ettevõtte hukule panna ebameeldivale ebaõnnestumisele, kuid kui Richemont kolis siis Jaeger-LeCoultre'i kõrgeimalt ametikohalt tegevjuht Lambertilt üle. 2013. aastal Montblanci jõudmiseks kulus ekspeditsiooni juhil vähem kui neli aastat, et teha oma märk kaubamärgi kirjutusvahendite, nahktoodete ja muidugi - tema raison d'être - ajanäitajate peaaegu kõigis aspektides.

Villeret (endise nimega Minerva) on nimi, millega kellade asjatundjad on hästi tuttavad. Kellatootmise töökojas nimekaimu linnas toodetakse piiratud arvul kriitikute poolt tunnustatud kalibre, eriti kronograafid, kuid selle tehniline võime annab talle sõna otseses mõttes paindlikkuse teha kõike alates silindrilistest juukseprofiilidest kuni pea keerutamiseni ja uuenduste muutmiseni. Selle omandamine 2006. aastal lisas Montblanci Le Locle 1997 valvesüsteemile, mis toodab paremini juurdepääsetavaid mudeleid, mõnevõrra läige (kui mitte assotsiatsiooni legitiimsuse). Lamberti saabudes anti Villeretile suurem mandaat ning uued Montblanci atraktiivsete käsitsi viimistletud kaliibritega ajanäitajad olid saadaval laiemas hinnaspektris ja erinevates turule ahvatlevates esteetikates, klassikalisest modernseni.

Montblanci ei ehitatud päeva jooksul

Montblanci kellaosakonna tegevdirektori Davide Cerrato sõnul jagab Montblanci kellaaegade legitiimsuse ülesehitamine paralleele meie katsega tema muusa kokku kutsuda. Algusest peale on horisontaaltasapinnale tõusmine tee valimine ja seejärel avastus, et teie marsruut kannatab vahelduvaid kivikalmeid, mida lisaks kliimamuutustele muudavad veelgi kiiresti muutuvad kliimad. Isegi siis näeb veteranide asjatundja suund ja tee, mis on siiski nõrgalt seotud, siiski korralikult ühendatud. See, mida näeb tsiviilisik, vaatamata sellele, et tarbija on erudeeritud, on aga hoopis teine.Montblancil on seetõttu surve plaanist teada anda ja lahti ühendatud teed tippkohtumisega kuidagi ühendada.

Cerratoga rääkides on ta üsna kindel, kuidas selle uusim, 1858. aasta kollektsioon on analoogia kõigele, mida bränd on teinud ja sobib seega 160th aastapäev Minerva. 1858. aasta geosfäär austab uurimistöö vaimu ning mägironijate ja seiklejate julgust professionaalse kvaliteediga uuendusliku ajanäitajaga. „See, mida me teeme, on suurepärase Minerva loo võtmine ja seose taasloomine seoses sellega, mida Montblanc praegu kellateadmiste osas väljendab. Selleks pidime leidma uue tee täiuslikuks integreerimiseks minevikus tuntud ja hinnatud tee ning selle uue väljenduse vahel tootmise uuema kollektsiooni kaudu. Kasutades Minervat täiusliku mootori loomisel, mis juurdub täielikult rikkalikus patrioonis ja pärandis, ning varustades selle võimsa ja äratuntava Montblanci esteetikaga, on meil brändil tugev külg, jäädes truuks Minerva disainikoodidele, ”jagab Cerrato.

Aiguille du Midi tipus Faconis pausi tehes tegi meie pilkane giid pilgu erinevatele meile avatud marsruutidele. Tuntud meie võimeid (või nende puudumist), kes istus erinevate röövlindude seas, kes ootasid kannatlikult, et me viskaksime proteiinibatoonide või indiapähkleid nende üldises suunas, kutsus ta üles ületama kiviseina. See oli petlik teekond, kuigi paljud kivide väljalõiked (seega potentsiaalsed käte ja jalgade hoidised) nägid seda välja nagu amatööri tee, see oli kõike muud.

Cerrato mõtiskleb meie lahke ettevõtmise üle: “Uue tee avamiseks on vaja natuke aega ja katsumusi. Vajasime natuke aega, et leida õige viis sama üksuse kahe poole täielikuks integreerimiseks. Nüüd oleme leidnud väga hea viisi, kuidas seda teha - luua selle integratsiooni kaudu võimsaid ikoonikellake. 1858. aasta geosfäär on näide sellest. Ainulaadne disain, ainulaadne liikumine, mille juured on Minerva pärimises, kuid mis väljendab ka Montblanci kellassepatöötluse oskusi täiusliku tööriistakella loomiseks. Funktsioon ja vorm on ideaalselt integreeritud, et see oleks igale kellasõbrale suurimaks rõõmuks. ”

Nahast põlved ja muljutud sääred kohtuprotsessist, kuid enamasti eksitus, korduvalt kallale tungimine polnud meeldiv kogemus. Kui ma sõrmeotstest kinni rippusin ja ootasin, et mu kihutaja ja kaasajakirjanik Farhan Shah ühendaks joone silmusrõngaga, ainus seade, mis hoiab neljamehe ekspeditsiooni mäesuusa alt alla võtmast, jooksid mõtted mu mõtetest läbi. Peaasi: “Miks ma ütlesin jah?”; järgneb: “Vau. Kui me sureme, ei pruugi reklaam olla liiga suur. ” See pani mind mõtlema paljudele Lamberti varasetele intervjuudele ajalehtedes Forbes ja Wall Street Journal, mis kõik viitavad raskele missioonile suunata sündiv tõsine kellassepp suuremate ambitsioonidega - ebaõnnestumine pole valik.

"OKEI. See on turvaline! ” hüüdis Shah, raputades mind oma unistusest välja. Ohutult kalju külge kinnitades sihtisin tahke rändrahnuni vaid meetri või kaks paremal ja tegin oma usuhüppe. Ma igatsesin.

Ebaõnnestumine pole valik

Arvasin, et kasutasin oma sisehäält, kuid grupp tunnistas, et karjusin tõepoolest "ämm ...". kui ma pärast hüppe kaotamist kaldusin kalju serva poole. Mu saapad puudutasid õhku enne, kui ma lõpuks tundsin, kuidas mu rakmete emotsionaalne turvatunne ja füüsiline valu hammustusid mu põhjapiirkondadesse. Minu kukkumine arreteeriti.

"Sul on kõik!" hüüdis Facon. "Tõmba hinge! Sul on kõik! Lihtsalt tõmba ennast üles! ” Kahjuks olin juhtunud kerge juhtumiga, mida mägironijad nimetavad õmblusmasina jalaks - nähtuseks, kui jalad hakkavad kontrollimatult värisema, kas siis, kui te olete paanikas, või seetõttu, et olete adrenaliini täis pumbatud. Olin mõlemad.

Ma otsustasin, et taastada mehelik bravado. Tagantjärele oli mul surmajumalaga täringut veerenud ja ellu jäänud; see ei oleks tohtinud olla pelgalt näiline. Mu käsi töötas endiselt. Kasutades oma armastust lõua vastu, jõudsin ma ülespoole ja tegin missiooni: Võimatu “Ethan Hunt kaljuronimisest” (või vähemalt tundus, et see oli verine) ja tõstsin oma keha üles ainult tugeva tahtejõu ja lihvitud (olin lootnud) deltalihaseid, triitsepsit ja biitsepsit. Lõpuks leidsid mu jalad stabiilse kalju ja kasutasin oma värisevates reitel viimaseid untsi jõudu, et lükata perse tagasi ronimisasendisse.

Kui Lambert asus 2002. aastal Jaeger-LeCoultre'i tegevjuhiks (32-aastane), oli ta Richemonti kõigi aegade noorim tegevjuht. Brändi tunti suuresti vaid tollase 71-aastase ikooni, pöördkorpuse Reverso, mis moodustas suurema osa selle müügist. Selleks ajaks, kui ta valmis sai, oli teadus- ja arendustegevus ees ja keskel ning brändil oli uus ikoon - Master Ultra Thin. 11 aastat hiljem määras Richemont ta ülesandeks, mis näis olevat veel üks võimatu missioon - võtta bränd, mis on teadaolevalt domineerivas surevate luksuslike kirjutusinstrumentide kategoorias, ja muuta see ümber.

Keegi polnud temalt kunagi küsinud, kas tal oli ülesande saamisel tekkinud õmblusmasinajalga juhtum ja enamik valveajakirjanike kogukonnast austab teda kindlasti liiga palju, et temalt küsida. Kui aga järele mõelda, on Montblanc kasvanud penaltiseerijast suurenenud paberi ja nahktoodete repertuaaris lisaks kellatootmisettevõttele, kus piiriks on taevas. Rääkimata sellest, et see on ka Richemonti juhtiv kaubamärk e-kaubanduse osas.

Pärast tund aega kestnud kaljuseina, korduvate sisselõigete ja kraapimiste järel jõudsime lõpuks Aiguille du Midi Refuge des Cosmiques'i onni, mis pakkus meile lõunasööki ja hingetõmbeid keskkonnast, mis hingetõmbes ja ähvardas võtta meie elud. 3613 m kõrgusel, üle purkide koksi ja ühise taldriku omletti ja kartuleid, pöördusid minu mõtted Montblanci ebatõenäoliste saavutuste poole kogu kümnendi jooksul. Vahetult tabas mind, kui kurnatud ma olin, kui mõtlesin, kui hommikul pärast du Midi Mont Blanci kokkutulek oli isegi kaartidel. Olime just veidi vähem kui 10 tundi treeninud, koos meie kogenematuse ja kõrgusega aklimatiseerumise puudumisega oli sisse seadmas teadmine, et olen hammustanud rohkem, kui ma suudan närida.

Mont Blanci ei võeta ühel päeval kokku

12 aasta pärast on Montblanci pärandikogu kogunud kriitilist tunnustust. Selle alaline kalender oli sillutanud kellade kollektsionääridele teed taskusõbraliku suure komplikatsiooniga, mis oli enne Montblanci loomist peaaegu ennekuulmatu. Selle GPHG poolt nomineeritud Minerva monopusheri kronograafi räägitakse sama hingega nagu teatud armastatud kahekordse lõhestamisega kronograafi. Täna, Davide Cerrato-suguste meeste käes, tugineb uus valvur pioneeride ja maadeavastajate pärandile, nagu Horace-Bénédict de Saussure, alpinismi rajaja Jacques Balmat, tema mäejuht (nende kujud asuvad Chamonix-Montis -Blanci linnaväljak) ja ettevõtete juhid nagu Lambert, rajades uusi piire.

Vähese koolituse ja alpi kogemusteta on Cerrato viimane avaldus mulle üsna asjalik, sest ma põdesin muret, et mõtlesin, et võiks ühe päeva jooksul Mont Blanci kokku kutsuda. „Seitsme tippkohtumise väljakutse on Montblanci täiuslik metafoor, millel on oma teed. Reinhold Messner inspireerib meid eetilise müütiga Itaalia alpinismist. Äärmuslike mägiprobleemide saavutamine on Montblanci enda aastate jooksul väljakutsete jaoks täiuslik metafoor. Me ronime kõrge horisondi nõlvadele ja jõuame sinna tänu 160 aastat tagasi Minervas välja töötatud kogemustele ja isamaale. ”